Nyhetsflödet

Friday, October 12, 2012

"Mitt hjärtas önskan och min bön"

Rapport nummer 4 från Prag-konferensen

Fredagen i Prag blev en intensiv dag. Den började med att General Linda Bond anslöt till Konferensen och talade till deltagarna. Därefter var det stor mottagning på Brittiska Ambassaden dit Ambassadörerna från de europeiska länderna blivit inbjudna. Dessvärre kom inte den lettiske ambassadören, men många andra av deltagarna fick presentera Frälsningsarmén för sitt lands representant.

På kvällen var det dags för det stora öppningsmötet. Mer än tusen deltagare hade hunnit fram och fyllde den stora kongressalen. Generalen talade utifrån Paulus ord från Romarbrevet 10:1 - "Mitt hjärtas önskan och min bön är att de skall bli frälsta"

Linda Bond talade passionerat om sin egen dröm och längtan. Hon sa:
"Min dröm och längtan är:
-en armé med dynamisk tillbedjan. En djup och förvandlande tillbedjan.

-en armé som frimodigt vittnar om Jesus.
-en armé med ett levande böneliv.
-en armé med en gemenskap där man kan växa. Andlig tillväxt hos varje medlem är ett måste.

-en armé där soldaterna är soldater och inte bara heter soldater.
-en armé med en stark helgelseförkunnelse som leder till att man kan se Guds verk i och genom varje medlem.
-en armé som fokuserar på att människor skall bli frälsta
-en armé som befinner sig i krig med djävulen och det onda i världen"

No comments:

Post a Comment