Nyhetsflödet

Wednesday, December 26, 2012

´Gonatt´ - Ruts Lettlandsdagbok - Del 3

Nu har vi inte så många dagar kvar som ledare för Frälsningsarméns arbete i Lettland. För tre och ett halvt år sedan flyttade vi till Lettland och i några läsvärda blogginlägg beskrev Rut vårt inträde i Republiken Lettland. Här kommer del 3:

"Jag skulle ge mitt vittnesbörd. Jag tänkte att jag skulle inleda med att säga något på lettiska. Som tur var kontrollerade jag med min tolk vad det var jag höll på att säga och hon hann korrigera mig. Jag ville börja med att säga God afton! – Lab vakar!, men kom ihåg fel och höll i stället på att säga ”Ar labu nakti” – vilket betyder God natt! - ett uttryck som man bara använder när man går och lägger sig. Det hade nog inte varit så smart att börja min offentliga verksamhet här i Lettland med att önska alla gonatt! Jag bekände öppet vilket misstag jag hade hållit på att göra, till folkets stora jubel och applåder."

Läs mer

No comments:

Post a Comment