Nyhetsflödet

Thursday, November 15, 2012

"Släng alla kartor"

Jag fick Marcus Birros nya bok för en tid sedan. Jag tycker om att läsa Birros krönikor i bland annat Expressen och Världen idag. Det är ovanligt att se någon skriva så personligt om Gud i Expressen och ibland till och med på Sportsidorna.

Jag har börjat läsa boken och kommer säkert att återkomma med någon kommentar vad det lider. Titeln med uppmaningen att slänga alla kartor är säkert avsedd att provocera och jag får väl så småningom reda på vad Birro menar med det citatet. Men jag menar nog att det säkraste sättet att komma vilse i livet och i geografin är att slänga alla kartor.

Så vill du komma till rätt adress kan det vara bra att ta fram kartan igen, och om du vill komma rätt i livet är det bra att ta fram Bibeln: "Vi tror att Gamla och Nya testamentets skrifter är givna av Gud genom inspiration och att de allena utgör det gudomliga rättesnöret för kristen tro och kristet liv." (Frälsningsarméns första lärosats)

No comments:

Post a Comment