Nyhetsflödet

Wednesday, October 5, 2011

Idag den 6 oktober

Idag samlas vårt "Strategy Board" för att samtala om hur Frälsningsarmén i Lettland ska se ut om fem år.
Vid de senaste ledardagarna i Daugavpils förra veckan bad vi alla ledarna drömma och visionera om hur framtiden ska se ut för oss. Alla ledarnas tankar och drömmar kommer att vara i huvudtemat vid dagens sammanträde.

Häromdagen såg jag en affisch om att Ernie Haasie och Signature sound kommer till Riga i november. Det är en manskvartett som sjunger fantastiskt tycker jag. De är mina favoriter, näst efter manssambandet i Norge förstås. Igår fick jag biljetter till konserten. Då jag fick det beskedet satte jag på en sång med gruppen medan jag arbetade på kontoret. En av kadetterna gick förbi och jag passade på att fråga om kadetten tyckte jag var gammalmodig som tyckte om sådan musik. Jag fick inget tydligt svar så jag frågade igen om kadetten trodde det fanns hopp för mig om jag tyckte om den slags musik. Kadetten muttrade något om att det nog fanns hopp för mig. Men kadetten lät inte helt övertygad.
Här är en av mina favoritsånger med gruppen. Döm själv:



eller här:

No comments:

Post a Comment