Nyhetsflödet

Friday, November 4, 2011

Idag den 5 november - Födelsedag

Det känns overkligt! Idag fyller jag 65 år, pensionsåldern. Och jag känner mig inte ens vuxen än. Hur kommer omställningen till pensionärslivet att bli? Måste man skaffa sig nya hobbies för att fördriva tiden? Jag börjar titta i Medborgarskolans kursutbud och hittar en kurs som jag tror verkligen kan passa för oss pensionärer. Att sitta på en parkbänk och mata duvor.

Det är tydligen en mycket gammal konstart. På Youtube kan man hitta denna instruktionsfilm i duvmatning. Den tar bara 28 sekunder så det gäller att lära sig fort:



Vi får väl se hur det går med pensionärslivet. Jag kanske kommer att få lite bättre tid att göra rupeba.se till en bra websajt. Jag brukar säga halv på skämt och halvt på allvar att då jag blir pensionär då ska jag börja tjäna Herren på heltid.

Vi får väl se hur det blir med duvmatningen, websajten och heltidstjänsten då. Jag tänker i alla fall inte gå i pension ännu.

/PB

No comments:

Post a Comment