Nyhetsflödet

Friday, November 9, 2012

"Peter, låt RUT ge dig julfrid"

Jag fick ett mail med ärendemeningen "Peter, låt RUT ge dig julfrid". Jag öppnade spänt mailet med förväntan att jag skulle få information om hur min fru Rut, skulle ge mig julfrid i år.

Nu var det inte riktigt det som var budskapet i mailet. Det handlade om att jag borde anlita en städfirma för att få lite mer julfrid och finansieringen kunde jag få hjälp med genom RUT-avdraget. Nåväl, jag tror att vi städar själva som vanligt i år också. Julfriden brukar kunna infinna sig ändå.

Här följer budskapet ifrån mailet:

Hej Peter,
Juletider för med sig mycket värme och gemenskap men tyvärr också mycket stress. De flesta av oss vill ha det extra fint hemma till adventsfikat och julafton, men visst är det roligare med julbaket än med julstädningen?

Låt RUT ge dig julfriden
RUT-avdraget innebär halva priset på städning direkt på fakturan. Ge ditt hushåll den välbehövliga vilan och mer tid över åt den roliga delen av julstöket genom att anlita en städfirma!

No comments:

Post a Comment