Nyhetsflödet

Wednesday, January 2, 2013

Vad händer nu på rupeba.se?

Vad kan man förvänta av rupeba.se under 2013? Kommer det att bli stora förändringar nu då jag inte förvärvsarbetar längre?

Jag tror inte att jag kommer att lägga ner mer tid på att skriva på rupeba.se. Jag har även tidigare under flera år lagt ned väldigt många timmar i veckan på rupeba.se, och detta under ett väldigt hektiskt arbetsliv.

rupeba.se har betytt mycket för många människor. Då man kollar på olika topplistor för kristna sajter i Sverige ligger rupeba.se bland de mest besökta sidorna.

Men framför allt har rupeba.se betytt mycket för mig personligen. För det första har det varit ett sätt att fullgöra min kallelse från Gud. Dessutom har hemsidan för mig personligen varit en frizon där jag kunnat vila tankarna på något annat än vardagslivets alla krav.

Jag började skriva 2008. Frälsningsarmén genomförde då en stor omorganisation och jag kände mig inte hemma i den nya formen och kände ingen entusiasm för att arbeta i den nya organisationen. Hemsidan blev då ett område där jag fick utlopp för min entusiasm.

Under åren i Lettland arbetade vi i ett högt tempo med ett stort ansvar för många människor och många verksamheter. Under den tiden var hemsidan en plats där jag fick vila tankarna på något helt annat.

Nu går vi in i en ny epok. Ett nytt år och en ny livssituation. Vad kommer att hända på rupeba.se?
Jag räknar med att det dagliga Nyhetsflödet kommer att fortsätta. Det är en viktig informationskälla för den som vill följa med vad som händer inom kristenheten i Sverige och internationellt.

Jag räknar också med att fortsätta med Tidig Söndagsmorgon, min veckorevy från min personliga utkikspunkt på livet.

På söndagarna kommer jag att lägga ut söndagens texter enligt kyrkoåret med en kommentar. Det har jag för övrigt redan börjat med.

Jag räknar med att fortsätta publicera mini-kommentarer till den dagliga bibelläsningen. Jag har hittills skrivit över tusen kommentarer och jag har bara några få bibelböcker kvar att skriva om. Kommentarerna har bara funnits på nätet och inte i min dator. Jag har börjat ladda ned dem som pdf-filer för att de inte ska gå förlorade om internet skulle sluta fungera en dag. Du kan följa det arbetet om du går in på knappen Affären i vänsterspalten på hemsidan.

Jag kommer också att ta upp Bibelskola på nätet som har varit ganska passivt sedan vi flyttade till Lettland. Jag räknar med att publicera ett nytt avsnitt varje onsdag. Jag tror att det materialet kan vara bra för både självstudium och bibelsamtal i grupp.

Detta var inga löften. Bara några tankar inför det nya året. Du är välkommen att följa med in i det nya året och själv upptäcka vad som händer.

Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment