Nyhetsflödet

Tuesday, January 1, 2013

Vad händer nu?

Vad kommer ni att göra nu? Den frågan har Rut och jag fått många gånger den sista tiden. Hur blir livet efter Lettland? Vad ska vi använda vår tid och energi till?

För det första, som jag redan sagt, skrev vi under i vår Officersförbindelse att vi lovade att tjäna Gud så länge vi lever. Och vi är inte helt döda ännu, även om vi börjar närma oss pensioneringen.

Jag har flera gånger sagt att då jag går i pension ska jag börja tjäna Gud på heltid. Ta inte illa upp för formuleringen. Jag menar inte att alla ni andra i aktiv tjänst inte tjänar Gud på heltid. Det gör ni verkligen. Jag menar bara att vi ska börja tjäna Herren på heltid på ett annat sätt.

Vi är inte riktigt mogna ännu att sätta oss på parkbänken och mata duvor. Duvorna får ursäkta. De får vänta ett tag.

Så, vad ska vi då göra?

1/ Vi tänker fortsätta att arbeta med hemsidan www.rupeba.se. Den första april fyller hemsidan fem år. Jag tänker skriva lite mer i morgon vad ni kan förvänta att se på vår hemsida under 2013.

2/ Vi har under många år fått inbjudningar att tala på konferenser, mötesserier, kurser och andra tillställningar. Vi räknar med att kunna fortsätta med det om någon ber oss komma. För 2013 har vi redan fått kallelser att tala i Norge, Danmark och Sverige.

3/ Vi räknar med att publicera Ruts andaktsbok på norska under vårterminen. Dessutom räknar vi med att ge ut ytterligare någon bok under 2013.

4/ Vi räknar med att Herren ska ge oss nya projekt att engagera oss i. Vi vet vi inte vad, men det är alltid spännande att se vilka dörrar som Herren kommer att öppna.

No comments:

Post a Comment