Nyhetsflödet

Tuesday, July 10, 2012

Lyft upp blicken - det är skördetid

Då vi flyttade till Lettland för tre år sedan fick vi ett bibelord som talade om att så och skörda. Jag har tidigare skrivit om det här.

Strax före sommaren tog vi emot en profetia genom en av de nya löjtnanterna som talade om att fälten var redo. Du kan läsa om det här.

Nu kom ytterligare en profetia från en annan person. Här är en del av den: "Jag såg gula, gula fält. Jag har aldrig tidigare sett så underbara fält fastän jag tillbringat mycket av min barndom på landet. Vid sidan av fältet stod skördearbetarna beredda att skörda. Jag skulle just ge Guds barn order om att börja skördearbetet...".

Läs också ett inlägg som jag la ut i april: En ny tid bryter in.

Det börjar dra ihop sig nu. Skörden är mogen. Är du redo?

Fick just se detta inlägg på Stefan Swärds blogg: "Något är på gång. Jag tror att Guds Ande håller på att bryta igenom i Sverige. Något nytt händer. Var med i det Gud gör. Det profetiska ordet jag har fått för detta år är att det är tid för skörd. Skörden är mogen. Lyft upp dina ögon. Jesus vill använda dig och mig för att nå människor i vår tid, i vårt land."

No comments:

Post a Comment