Nyhetsflödet

Monday, August 22, 2011

"Inga ursäkter"

Jag läste i Dagens Nyheter ett reportage om Dolph Lundgrens träningsprogram. Det handlar om "no excuse-progam". Det finns inga ursäkter. Programmet ska genomföras varje dag. Inga ursäkter accepteras. Om han är på resa eller håller på med en filminspelning: "no excuses".

Jag kommer just hem från en mötesserie där jag bland annat talat om vikten av att ha ett regelbundet andaktsliv. Jag tror att vi alltför ofta har ursäkter för att inte ha vår stilla stund med Gud. Dolph Lundgren har bestämt sig för vad han vill uppnå. Han accepterar inga ursäkter för sin träning.
Har du och jag bestämt oss eller accepterar vi ursäkter då det är dags för vår andaktsstund?

"Men alla som tävlar underkastar sig i allt hård träning - de för att vinna en segerkrans som vissnar, vi för att vinna en som aldrig vissnar."  (1 Kor 9:25)

No comments:

Post a Comment