Nyhetsflödet

Saturday, September 10, 2011

Söndagsmorgon den 11 september

Nu är det söndag igen! Det har varit en hektisk vecka. Vi har haft intensiva utvecklingssamtal med officerare och kadetter under veckan. Långa dagar, långa resor, långa samtal.
De allra flesta kvällar har Rut och jag avslutat med en långpromenad ned till floden Daugava där vi haft vår aftonbön tillsammans. Så här ser det ut vid Daugavafloden i kvällningen:

Eftersom jag inte kan berätta om utvecklingssamtalen vill jag skriva några ord om hemsidan.

Förra veckan hade vi semester och jag skrev ned mitt personliga vittnesbörd i tolv korta blogginlägg. Den serien har dominerat hemsidan under veckan. Det har varit fler besökare än vanligt och tack för alla uppmuntrande kommentarer på blogginläggen och per e-post. Man kanske inte tror att det betyder så mycket att skriva en kommentar, men det gör det, så tack så mycket.
Här kommer några kommentarer:

"Vilken följetong!
Slutar alltid när det är som mest spännande!
Tack att du delar detta med oss andra, dessutom att under KAN ske även i dag."


"Härlig läsning!
Tack för att du skrivit detta på BoE. Väntar på del 4."


"Wow! Intressant och berörande att läsa! Tack för att du berättar för oss! Blessings!"

"Så roligt att läsa om dina upplevelser på 6:an. Jag hade inte tillfälle att vara på kåren just den söndagskvällen. Men jag känner igen varenda detallj. Ditt vittnesbörd berikar säkert många."

Serien fortsätter även nästa vecka för den som vill veta mer.

I bibelläsningsplanen på hemsidan börjar vi med en ny bok idag. Det är Nehemja. Följ med i bibelläsningen och i minikommentarerna genom en spännande bibelbok.



Den här helgen är det också Frelsesarmeens fotbollscup i Moss, Norge. Tre söner Baronowsky ställer upp i det svenska laget. Må det bästa laget vinna! (Men ännu hellre: Må Sverige vinna). Jag fick ett SMS från sönerna i går kväll. De hade då spelat fyra matcher och vunnit alla med en sammanlagt målskillnad 24-1. Det var en bra början.


I lördags gick vi en långpromenad till andra stranden av floden Daugava. Där var det sandskulpturutställning. Detta konstverk heter gemensam bön för Lettland. Det kan verkligen behövas den kommande veckan. Det är val i Lettland. Ett val som bestämmer färdriktningen för Lettlands framtid.


Nu är det söndagsmorgon och snart dags att gå ner på gudstjänsten på Riga 1. Jag ser verkligen fram mot det. Det känns som om det var längesedan jag var hemma en söndag.


Ha en välsignad vecka!
Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment