Nyhetsflödet

Tuesday, February 7, 2012

Idag 8/2

Onsdagen 8/2
Bilderna inne i huvudet hänger kvar från helgens mötesbesök på den lilla utposten. Barnen hade en liten avdelning i mötet innan de gick ut till sin söndagsskola tillsammans med Aizan.

En liten pojke i tioårsåldern gav sitt vittnesbörd. Han sa ungefär så här: "Förr var jag väldigt busig. Men min mamma tog med mig till Frälsningsarmén och nu har jag blivit mycket bättre. Och nu vet jag i alla fall helt säkert att Gud älskar mig." Tänk vad många som skulle må bra av den vissheten.

En annan liten flicka, också i samma ålder, ledde de andra barnen i en sång. Tidigare gånger vi hade mött henne hade hon varit obeskrivligt smutsig, men nu var hon ren och fin. Antagligen tack vare de nya duscharna som har installerats på kåren. Det är något märkligt med hennes ansikte. Hon har nästan vuxna anletsdrag på den lilla kroppen. Hon lever tillsammans med sina alkoholiserade föräldrar. Man kan undra vad de små ögonen har sett och vad hon har med sig av upplevelser från sin barndom....

Ja, minnena tränger sig på...

Idag börjar jag med ett nytt inslag på hemsidan. Varje onsdag kommer jag att lägga ut ett filmklipp, som jag tycker är värt att sprida. Idag innehåller onsdagsklippet en sång av Vasa Gospel. Lyssna och njut!

No comments:

Post a Comment