Nyhetsflödet

Friday, March 2, 2012

Idag 3/3 - Inblick

Idag den 3 mars - Inblick

Idag hittade jag av en händelse en kristen tidning på svenska som jag har missat tidigare. Jag brukar annars vara ganska uppdaterad på kristen press.

Jag kunde genast se att här finns en intressant nyhetsrapportering och artiklar som är väl värda att ha koll på. I denna veckas nummer finns en artikel om familjen Himmelstrand, som jag uppmärksammat tidigare här på rupeba.se:

Flydde till Åland - Svensk familj tvingas i politisk exil
"Efter en tre och ett halvt år lång tvist med Uppsala kommun har nu familjen Himmelstrand gått i politisk exil till Åland. – Till slut kunde familjens säkerhet inte längre garanteras. Kommunens agerande kunde svårligen tolkas som något annat än ett förtäckt utvisningsbesked, säger Jonas Himmelstrand."  Läs mer

I övrigt idag kan jag rekommendera Daniel Viklunds andakt. Du hittar den under dagens morgonkoll på rupeba.se.

Peter Baronowsky (Peters Personliga)


No comments:

Post a Comment