Nyhetsflödet

Saturday, March 24, 2012

Söndagsmorgon i Borås - 25/3 - 06:06

Jag brukar inte vara särskild privat här på "Söndagsmorgon", men idag måste jag göra ett undantag. Orsaken till att vi idag vaknar upp i Borås är att vi var på bröllop igår.

Vår son Daniel gifte sig med Jessica och vi var samlade hela familjen. Sist vi var samlade var en dag förra sommaren i Kärradal.

Det otroliga hände. Vi fick fira ett utomhusbröllop i Mars!!! Till och med mitt i sommaren kan det vara riskabelt med ett utomhusbröllop, men i mars??!! Vi visste till och med en hel dag i förväg att det skulle vara möjligt. Inte ett moln på himlen, ingen påtaglig vind och varmt och gott.

Jag var vigselförrättare, Rut spelade piano. Mikael spelade trumpet, Johanna sjöng solo. Stefan och Karin läste kärlekens lov (1 Kor 13). Allt var bara perfekt.

Det var den sista sonen vi kunde bidra med. Nu är alla våra söner bortgifta och antalet "fru Baronowsky" har utökats igen.

Ikväll bär det av tillbaka hem till Riga och en ny vecka som ska börja med några dagar i Daugavpils i sydöstra hörnet av Lettland.

Jag önskar dig en välsignad vecka.
Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment