Nyhetsflödet

Thursday, May 17, 2012

Idag 18/5 - Profetia - del 2

Idag den 18/5

En av kadetterna skickade denna profetia under en period av fasta. Du kan läsa del 1 här (Bilden kommer från Freefoto.com):

"Jag ser också en karta över Lettland. Jag ser att Gud hämtar sina barn från Lettlands olika hörn, tänder deras hjärtan, sätter på dem uniform och för dem in i armén. Jag ser hur Hans ljus blir starkare, jag ser hur Hans barn byter kläder. De lämnar sitt gamla sätt att leva. De lämnar allt som är människoverk och världsligt och sätter på sig uniform. Uniformen är viktig för dem, eftersom den är ett tecken på att de tillhör Kristus. De är skilda från världen. Ett tecken på Guds rike.
Jag ser också i anden hur de människor, som har bytt till uniform, respekterar den. De är inte upptagna av världsliga saker, de är reda att offra allt för Kristus. Belöningens tid har kommit. Jag ser samma karta över Lettland och jag ser kolonner av människor som marscherar från den ena änden av Lettland till den andra. Alla bär de uniform. De är annorlunda än andra människor på jorden och strålar av nåd går ut från dem. Dessa kolonner växer, antalet människor växer och de marscherar på.

Lettland är som ett skördefält. Armén rör sig från den ena sidan till den andra. Alla bär de uniform och håller en liten flagga i sina händer. Det finns en gemensam flagga eller ett gemensamt tecken för dem alla, och de små flaggorna betyder att var och en har sin del i den stora uppgiften/bilden.

Armén växer, den tillhör Kristus. Den finns i Hans hjärta och Han har planerat saker för den. Belöningens tid har kommit. Armén kommer att få vad den bett om. Den har blivit prövad, och den har bestått provet. Det kommer en tid av frukt och belöning. En tid av förändring. En ny tid för hela armén
."

No comments:

Post a Comment