Nyhetsflödet

Tuesday, May 22, 2012

Idag 23/5 - Varför pratar ingen om helvetet längre?

Idag den 23/5

Den frågan ställer Stefan Swärd i sin bok "Efter detta". Jag har just börjat läsa boken och återkommer så småningom med lite kommentarer.

Jag har tidigare kommenterat Rob Bells bok "Love wins" i samma ämne. Rob Bell kommer till helt andra slutsatser än vad Stefan Swärd gör. För den som orkar läsa mina kommentarer till Rob Bells bok kommer det ganska snart att framgå att jag anser att Rob Bell tar gruvligt fel i sin teologiska utläggning. Jag räknar med att jag kommer att vara betydligt mer enig i Stefan Swärds slutsatser.

Jag har också tidigare läst och kommenterat Francis Chans bok "Erasing Hell", som är en replik till Rob Bells bok.

Här kan du läsa bokförlagets presentation av Stefan Swärds bok: Efter Detta

Här är mina kommentarer till Rob Bells bok:
Nu läser jag Rob Bells bok
Jag fortsätter att läsa Rob Bells bok - Del 2
Jag fortsätter att läsa Bells bok - Del 3
Jag fortsätter att läsa Rob Bells bok - del 4
Slutkommentar om Rob Bells bok
Stefan Swärds kommentar till Rob Bells bok:   Funderingar vid läsning av Rob Bells bok

Här är min kommentarer till Francis Chans bok:
Himmel och Helvete
Årets samtalsämne i den kristna världen
Finns helvetet?

No comments:

Post a Comment