Nyhetsflödet

Saturday, May 26, 2012

Söndagsmorgon den 27/5

Då jag nu sitter och uppdaterar hemsidan tidigt på morgonen förstår jag att jag lever farligt då jag använder "den nya tekniken". Några av huvudnyheterna på Dagens Nyheter handlar om just detta. En artikel handlar om faran av att använda den nya tekniken i trafiken. Jag kan intyga den faran. Igår blev jag nästan påkörd av en cyklist som läste sin mejl på mobilen och som inte lyfte blicken på en lång stund för att se om det fanns några hinder på vägen framöver.

Den andra artikeln handlar om hur vår mejlbox orsakar hjärtbesvär. Nåväl jag tar chansen och fortsätter att skriva. Jag lovar att jag inte kör bil just nu medan jag skriver detta.

På tal om mejlbox och hjärtbesvär kan jag tala om att vi flög till Stockholm med Norwegian, vilket gjorde att jag för första gången kunde surfa (och kolla min mejlbox) uppe i luften. Jag hade visserligen kollat mejlen på Rigas flygplats där det är gratis internetuppkoppling, men man kan ju aldrig veta om det kommit något nytt.

Under veckan har vi haft ambassadörsbesök på Skangal som jag rapportera om tidigare i veckan. Vi har också fortsatt våra kårutvecklingssamtal och denna vecka besökte vi Sarkani och hade samtal med både avgående och tillträdande ledare för "Barnens hus" i Sarkani.
 Här är vi på väg ut efter kårutvecklingssamtalet i Sarkani....
 .....och här hoppar barnen på den nyinköpta studsmattan i Sarkani.

Just nu är vi på blixtbesök i Borås. Äldsta barnbarnet konfirmeras. Vi har fått några förvånade kommentarer "Har ni så gamla barnbarn?" - Ja, det har vi och jag förstår att det betyder att vi själva inte kan vara så purunga längre.

I morgon återvänder vi till Riga och en ny arbetsvecka.

Jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig.
Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment