Nyhetsflödet

Tuesday, October 2, 2012

Se upp, Prag, nu kommer vi snart!

Prag
Nästa vecka kommer vi att tillbringa i Prag.

Först kommer det att vara en Östeuropakonferens från tisdag till fredag. Till den kommer vi med sex delegater från Lettland. Och fredag till söndag blir det Europakongress i Prag. Såvitt jag vet är det den första Europakongressen någonsin inom Frälsningsarmén. Två busslaster kommer från Lettland och tillsammans blir vi mellan ett- och tvåtusen deltagare under kongressen.

Under Östeuropakonferensen kommer Rut och jag att leda seminarium om hur man mobiliserar medlemmar.

Räkna med dagliga rapporter från Prag på rupeba.se, både från konferensen och från kongressen.

Då jag började skriva detta inlägg tänkte jag inte på hur fyndig min rubrik var. Det är väl det kongressen och allt annat ska handla om att se upp till Herren. Inte att se ned eller att se för mycket till sidan, men se upp! "De som ser upp till honom strålar av fröjd, deras ansikten behöver ej rodna av blygsel."  (Ps 34:6 FB).

Tänk om Prag-kongressen skulle kunna hjälpa många Prag-bor att kunna se upp!

No comments:

Post a Comment