Nyhetsflödet

Saturday, October 27, 2012

Tidig söndagsmorgon i Kristiansund, Norge

Veckorevy från min utkikspunkt på livet.

Kristiansund ligger ute i havsbandet på Norges västkust. Det var snöstorm då vi landade i fredags och efter gudstjänsten igår berättade en man som varit sjöman hela sitt liv att det kvällen vi landade hade varit sexton meter höga vågor ute till havs och att en båt hade förlist. Det kan blåsa ordentligt härute.

Under veckan har vi haft 24/7 bön hela veckan i Lettland. Varje timme från förra söndagen till idag har det varit en eller flera som haft bönevakt. Rut och jag hade varsitt bönepass tidigt i måndags morse. Det är en fantastisk känsla att vara med i en sådan bönekedja. Då jag börjar mitt bönepass kan jag nästan inom mig höra någon annans Amen, och då jag en timme senare säger mitt Amen, vet jag att en ny röst tar vid och talar med Herren.

I tisdags hade vi officersmöten för vår officerare i Lettland. Vi talade om förbundet. Att Gud är förbundets Gud och vi såg också tillbaka och fick möjlighet att förnya våra förbund. Både det förbund vi undertecknade då vi blev soldater och det förbund vi undertecknade som officerare.

På tisdagskvällen, efter officersmötena, reste vid över Östersjön och ned till Smålandsgården för att vara med om Ledardagar för det Svensk/Lettiska territoriet. Du kan läsa om det här om du missat det tidigare.
Frelsesarmmen i Kristiansund, Norge
Igår (lördag) hade vi en heldag i Kristiansund med Bibelstudier på förmiddagen och gudstjänst på kvällen.

I kväll har vi avslutningsmötet för mötesserien och sedan är det dags att återvända till Riga för en ny arbetsvecka.

Jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig.
Peter Baronowsky

No comments:

Post a Comment