Nyhetsflödet

Monday, April 16, 2012

Idag 18/4 - Romantika

Idag den 18/4

Ännu en natt på båten från Stockholm till Riga. Den här gången åker vi med Romantika, en av de två båtarna som trafikerar sträckan Riga-Stockholm. Jag är inte helt säker på att jag uppfattat var det romantiska ligger i båten, men det är ett avstressande sätt att resa, jämfört med flyget.

På tal om flyget är Rigas flygplats den mest kaotiska flygplats jag varit med om. I stället för att anordna köer till incheckningsdiskarna låter man det uppstå klungor framför varje incheckningsdisk med ett antal ställen där man kan ansluta sig till klungan.

Det är ett av skälen till att jag tycker båten är avstressande. Ett annat skäl att ta båten är priset.

Problemet med Tallinks båtar är den undermåliga internetuppkopplingen. Det finns trådlöst internet ombord, men det går så långsamt att man oftast ramlar ur sidorna innan de hunnit laddas upp ordentligt.

Det är den uppkopplingen som jag nu sitter och uppdaterar sidan med. Om du läser detta har jag lyckats uppdatera sidan också idag.

P.S. Jag har påpekat den dåliga internetförbindelsen i ett brev till Tallink/Siljas ledning och blivit lovad ett svar. Vi får se om de är intresserade att ha service för affärsresenärer.

No comments:

Post a Comment