Nyhetsflödet

Wednesday, April 18, 2012

Idag 19/4 - Bibelskola på nätet

Idag den 19/4 - 

Jag fick ett mejl från en god vän som tänkte starta en bibelskola i sitt hem och som ville ha några goda råd. Bland annat frågade han om han kunde använda Bibelskola på nätet från rupeba.se.

Ja, det kanske är någon som undrar vart den tagit vägen. Den var mycket aktiv och publicerade flera serier för några år sedan. Men efter vår flytt till Lettland har den bloggen legat på en väldigt låg aktivitetsnivå. Det blev en hel del annat som tog min tid i anspråk här i Lettland.

Men vänta bara! Det kommer säkerligen ett liv efter Lettland (om inte Jesus kommit tillbaka innan dess) och då räknar jag att aktivera Bibelskola på nätet från rupeba.se igen. Jag har en hel del material som ligger och väntar på att redigeras. Under flera år i Norge skrev jag Krigsropets Bibelskola med en lektion per nummer. Det är bland annat det materialet som jag tänkte översätta till svenska och fräscha upp.

Men till dess finns det några användbara serier på Bibelskola på nätet från rupeba.se:

Bibelstudier från Hebreerbrevet - 13 Lektioner

Bibelstudier från Apostlagärningarna - 12 lektioner

Lausannedeklarationen - 14 bloggposter

Sedan finns ju även Bibelsamtalsboken Det nya livet att beställa gratis från info@rupeba.se

Så det är bara att sätta igång med bibelskolorna i hemmet och på andra platser.

(Peters Personliga)

No comments:

Post a Comment